Blog SportsShuttle

Hai la SUP (Stand Up Paddle)

784 vizualizari | publicat pe 18 April 2016

SUP- Stand Up Paddle

 

SUP, abrevierea pentru Stand Up Paddle, sau mai simplu Paddleboarding, este o derivatie a Surfului, care a prins foarte bine la iubitorii de activitati in aer liber, mai ales multumita practicarii lui pe apa. Fenomenul a luat o asemenea amploare, incat a ajuns sa se dezvolte chiar pe diferite subcategorii- Touring, Racing, Surfing, Casual SUP-ing.

Chiar daca numele indica o pozitie stand in picioare pe placa, SUP-ul se poate practica si stand culcat sau in genunchi pe board, in functie de nivelul riderului sau de conditiile in care se afla la respectivul moment. De exemplu, o tura pe lacul Herastrau, intr-o zi de primavara-vara, cu temperaturi medii si vant de pana la 5km/h, poate fi abordata fara probleme stand in picioare. Daca intensitatea vantului creste, va atrage dupa sine formarea de valuri pe suprafata apei, indiferent unde te afli, la mare sau pe lac, deci implicit stabilitatea va avea de suferit si, daca nu ai destula experienta, va trebui sa cobori centrul de greutate lasandu-te in genunchi pe board, crescand astfel capacitatea de a te echilibra, dar si scazand indicele de rezistenta la inaintarea la vantul de fata. Te-au speriat toate informatiile? Nu este cazul. Toate cele de mai sus le vei simti in mod natural si nu va fi nevoie sa procesezi prea multa informatie pentru a te descurca.

Din experienta noastra de peste 20 de ani atat ca practicanti, cat si ca instructori, pe boarduri de la snowboard la windsurfing, wakeboard si pana la surfing si SUP, putem sa-ti garantam ca SUP este portita care-ti va deschide calea catre sporturile de apa, pe care poate ti le-ai dorit sa le practici, dar fie nu ai avut informatiile necesare, fie ti-a fost frica. SUP-ul se poate incepe de la 5 ani si este deschis oricui, indiferent de sex si pregatire fizica. Anul trecut am avut la cursuri, in cadrul scolii noastre din Mamaia-Navodari, o echipa de aproximativ 40 de doamne de la un lant de gradinite din Bucuresti, care, multe dintre ele fiind pentru prima oara pe o placa, s-au descurcat minunat dupa numai 1 ora de training. A fost greu pentru ca vantul crescuse si implicit si valurile, dar au fost perseverente si pana la urma au reusit sa mearga, mai mult, unele chiar au reusit sa vina pe val catre mal (Surfing). De asemenea, am avut foarte multi copii pe care i-am trainuit si la care am avut minunata surpriza sa ii vedem cum le creste pasiunea pentru SUP si dorinta de a trece cat mai repede la Surfing.

Pentru a incerca vei avea nevoie de un board, o padela si o vesta de salvare. Sigur, ca prima conditie este sa stii sa inoti, fiind vorba despre un sport nautic. Primele ti le punem noi la dispozitie, ultima tine de tine :).

Si nu as vrea sa inchei fara a va spune ce implica SUP dpdv al consumului de energie. Daca intr-o ora de inot consumi aproximativ 840 de calorii, in alergare cu ritm rapid 650, bicicleta cam 480-500, consumul caloric la SUP pleaca de la 350 si poate ajunge la peste 1100 calorii/ora. SUPul iti implica foarte multe grupe musculare- muschii dorsali, umerii, triceps si biceps, fesieri, cvadricepsul, dar mai ales zona muschilor abdominali si intercostali. Pe scurt, este un exercitiu de fitness universal, prin care iti tensionezi aproape toate grupele musculare, fara sa supui ligamentele unor sarcini prea mari, cum se intampla la alergare, de exemplu. O ora de SUP in regim de touring (650-750 cal/ora) cu o viteza de 4.8-5.0km/h as echivala-o cu o ora de program de sala de exercitii intensive de fitness, iar daca avem si vant de fata, putem urca cu cel putin inca 100 cal/ora consumul general.

Va asteptam la curs pentru a va convinge!

 

Pentru programari va stam la dispozitie la email office@sportsshuttle.ro sau la telefon 0722384425.

 

Tarife:

Inchiriere

30’- 30 RON

1 ora- 50 RON

2 ore- 90 RON

1 zi- 250 RON

 

Scoala

 2 ore- 150 RON/pers (grup)/ 200 RON privat






Foto